1997 – 2007 נושאים מימי הביניים

על ידי | אוג 15, 2017

כתבה: שושי נורמן

מאמצע שנות ה-90 ובמשך כעשור, חקרה מחותן נושאים הקשורים בימי הביניים. האמונה בקדושים, בגאולה, בסמלים ופולחני דת אחרים ריתקו אותה, והיא מצאה משותף בין הרחוק שנחשב "חשוך" ובין החיים היהודיים בארץ. ביצירתה שפכה מחותן אור חדש על נפשו של האדם, הפעם סביב משיכתו לעולם האמונה. מחד נהייה אחרי היפה והטוב ומאידך משיכה לאפל. האדרת הקדוש והטוב מיוצגת בעבודותיה באותה תקופה על ידי דימויים של מלאכים ואטריבוטים אחרים מעולם הדת והשלטון המלוכני.

העבודה על נושאים אלו זימנה למחותן פתח לצבעוניות בעבודותיה: בציורים, בפסלים ובמיצבים והעבודות נעשו בשלל חומרים: עץ, ענפים, חומר, בדים, עופרת, נייר וחוטים. במחקר המעמיק של האמונות ובג'סטות המסורתיות על ידי שינוי בניואנס, נתנה מחותן פירוש שונה לגמרי למשמעות שנשקפה מהדימוי. הנושאים המגוונים, הצבעוניות והשימוש בחומרים שאפשרו עבודה יותר ספונטנית גילו את הפן ההומוריסטי באישיותה של מחותן.

ניתן לומר ש"ימי הביניים" היא גם תקופת ביניים בחייה של מחותן בעשור השישי ליצירתה. בבחינת מגוון העבודות, הנושאים ודרכי הביטוי, מתגלה אולי התבוננות רטרוספקטיבית של האמנית על עבודתה והתכתבותה עם שאלות ונושאים שהעסיקו אותה לאורך חייה האומנותיים.